Wymagania wobec kandydata na stanowisko dyrektora Muzeum Zamojskiego
w Zamościu:
Wymagania obowiązkowe:
- obywatelstwo polskie,
- wykształcenie wyższe magisterskie,
- co najmniej pięcioletni staż pracy, w tym trzyletni staż na stanowiskach kierowniczych lub trzyletnie doświadczenie w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- niekaranie zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanym z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t. j.: Dz. U. z 2021 r. poz.289 z późn. zm.),
- stan zdrowia i brak przeciwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym,
- terminowe złożenie kompletu dokumentów.
Wymagania fakultatywne:
- wykształcenie w jednej z dziedzin związanych z działalnością statutową Muzeum Zamojskiego w Zamościu,
- znajomość przepisów prawa dotyczących organizowania i prowadzenia działalności kulturalnej oraz muzeum,
- wiedza z zakresu finansów publicznych i administracji, przepisów prawnych z zakresu zamówień publicznych oraz prawa pracy,
- doświadczenie w organizowaniu wydarzeń kulturalnych oraz animacji i edukacji kulturalnej,
- znajomość problematyki będącej przedmiotem działalności Muzeum Zamojskiego
w Zamościu, - znajomość specyfiki kulturalno-społecznej Zamościa,
- doświadczenie w pozyskiwaniu funduszy pozabudżetowych,
- dobra znajomość przynajmniej jednego języka obcego,
- komunikatywność i umiejętność kierowania zespołem, zdolności organizatorsko-menedżerskie,
- odporność na stres, umiejętność podejmowania decyzji.
Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:
- kierowanie działalnością Muzeum Zamojskiego w Zamościu, w tym realizacja zadań wynikających z Kodeksu pracy,
- zarządzanie finansami oraz mieniem instytucji,
- realizacja zadań statutowych,
- reprezentowanie instytucji na zewnątrz,
- współdziałanie z innymi instytucjami kulturalnymi i oświatowymi w rozwijaniu i zaspokajaniu potrzeb kulturalno-oświatowych społeczeństwa,
- pozyskiwanie środków finansowych innych niż dotacje Organizatora.
Wymagane dokumenty składane przez kandydatów:
- pisemne zgłoszenie do konkursu wraz z uzasadnieniem kandydowania na stanowisko dyrektora Muzeum Zamojskiego w Zamościu (własnoręcznie podpisany dokument),
- opatrzony podpisem życiorys (CV) bez zdjęcia, z uwzględnieniem dokładnego przebiegu nauki i stażu pracy,
- podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- podpisane oświadczenia: o stanie zdrowia i braku przeciwskazań do wykonywania pracy na stanowisku kierowniczym, o obywatelstwie, o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych, o nieposzlakowanej opinii, - odpis lub kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, kwalifikacje, działalność gospodarczą (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą,
za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentów), - kserokopie świadectw pracy i innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (kopie poświadczone własnoręcznie, z datą, za zgodność z oryginałem na każdej stronie dokumentów),
- podpisane oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o których mowa w art.31 ust.1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 r. o odpowiedzialności
za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (t.j.: Dz.U. z 2021 r. poz. 289
z późn. zm.), - opracowaną w języku polskim w formie pisemnej i elektronicznej autorską koncepcję funkcjonowania i rozwoju Muzeum Zamojskiego w Zamościu (programową, organizacyjną i finansową), w perspektywie 3 lat. Parametry dokumentu wraz
z ewentualnymi załącznikami: maksymalnie 10 stron formatu A4, rodzaj czcionki: Times New Roman rozmiar 12, odstępy między wierszami: 1,5 (wersja papierowa własnoręcznie podpisana, z ponumerowanymi stronami), - w przypadku spełniania wymagań fakultatywnych dokumenty potwierdzające
ich spełnienie, - do wniosku mogą być dołączone opinie lub rekomendacje,
- podpisana klauzula informacyjna dotycząca administratora danych osobowych przetwarzanych do celów rekrutacji (klauzula dostępna jest na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zamość – menu „Inne” > „Nabory”)
Więcej informacji: Biuletyn Informacji Publicznej